15.12.2013

Kolory marimby - Arkadiusz Kątny - Solo Festiwal

Artykuł powstał dla Starostwa Powiatowego w Trzebnicy.

"Więc chodź, pomaluj mój świat
na żółto i na niebiesko,
niech na niebie stanie tęcza 
malowana twoją kredką.
Więc chodź, pomaluj mi życie,
niech świat mój się zarumieni, 
niech mi zalśni w pełnym słońcu, 
kolorami całej ziemi..."
- tak, muzycznie, zachęcali przed laty członkowie zespołu 2 plus 1.

W Starostwie Powiatowym w Trzebnicy 14 grudnia odbył się niezwykły koncert, na którym również czarowano barwami i brzmieniem. Były to "Kolory marimby", w wykonaniu Arkadiusza Kątnego, który zaklinał dla nas dźwięki w ramach Solo Festiwalu. Muzyk przeniósł nas w odległe czasoprzestrzenie, gdzie mogliśmy sycić się transowymi tonami wprost z huty szkła, gdzie rycerze wirowali w nieprawdopodobnym tańcu, gdzie - poza krawędzią świata - spotkaliśmy Merlina, a także zaglądaliśmy wprost w oko huraganu czy poznawaliśmy algorytm snu wielkiego miasta. Mistyczne doznania.

Dwoje siedmiolatków, po koncercie, podzieliło się (z artystą i słuchaczami) swoimi wrażeniami:

"Rozbrzmiewające barwy aż kusiły do tańca. Przepiękna klasyka, zdumiewający instrument" - zanotował u siebie Igor. Borys natomiast dodał: "Te dźwięki (w pierwszym utworze - przyp.) rozbrzmiewały kokosami z bezludnej wyspy. Takiej muzyki jeszcze nie słyszałem. Cudnie, że w Starostwie można osłuchać się z różnymi instrumentami."

Cóż więcej dodać? Kto nie był - ma czego żałować.
Kolejne koncerty z cyklu Solo Festiwal odbywać będą się w Zawoni. Zapraszamy, naprawdę warto.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz